Thursday, August 21, 2008

aKu Geram giLer hAri niE......!!!

mmg geram sgt2..
tghari nie aku gi kuar jap..pi pasaraya Billion utk beli brg sket...dah abis pusing2 aku teringat lak nk isi minyak moto. Hari nie aku naik moto..dah 4 hari la (t'masuk hari nie) tukar jap dgn suami aku...dia bawak kete balik KL.. So, nk dijadikan cerita...aku singgah la kat stesen minyak Shell kat dpn stesen bas tu..aku dh nmpk yg kat area nk isi minyak moto tu 'self-service' tp sajer jer la aku nk suruh budak bangla tu tlg isi kan..konon2 la bile nmpk aku nie pompuan dia bole la baik hati sket utk tlg aku. Aku pun park la moto aku dekat dgn dia..oleh kerana aku nk isi penuh..aku pun pegang la handle moto tu uk tegakkan moto...aku suruh la dia tlg isi sbb dia dh pegang nozel tu...bole pulak si bangla tu buat muka sadin jer...siap nak tengkar dgn aku lg...rase nk lempang jer bangla nie...!!
Bila dh jadi cmtu..ada la customer Cina yg x larat nk tgk kami 'gaduh'..si cina tu plak ambik nozel tu..terus tolong isikan. Aku ingat dah lega la sbb ada org baik hati nak tolong aku....Rupa2 nye...baik ada makna....nak kenakan aku pulak... Bole si cina tu isi penuh2 kat dlm tangki minyak aku sampai nk melimpah....panic pulak aku d buat nye....mase aku tengah panic tu, aku x sempat nk tgk brape RM minyak aku...terus jer dia isi minyak kat dlm moto dia pulak, ada ka patut...??? Lepas tu dia kalut tanye brape aku RM minyak aku....aku pun ckp la ..."sape suruh ko tak tgk dulu..terus jer isi kat moto ko...sajer nak pekene aku ker...? mentang2 la aku pompuan...." terdiam apek tu. Sudah nye dia suruh aku byr jer RM 6.50...aku x nk byr..aku ckp jer kt org Shell tu aku nk byr RM5. Si apek tu x puas hati lg..nk jugak aku byr RM 6.50...Nk tutup cerita, aku byr jer RM 6..terus aku blah. Nyesal betul aku rase sbb isi minyak kat situ...lepas nie mintak maap ler aku nk isi kat stesen tu lg....
Nk di jadikan citer plak...sblm aku isi minyak tu..ada pak aji kt dpn aku..kira aku queue kt blakang dia la....lps isi minyak aku singgah jap kat gerai air soya.jmpe lg pak aji nih...dia bgtau aku yg sbnr nye kos minyak aku cuma RM 5.90 jer....tp aku dah byr RM 6...kire rugi sekupang jer la.....
Moral citer aku nie...jgn percaya sgt dgn cina nie...diorg mmg nk kenakan kita jer..x sedor yg depa tu menumpang kat tanah melayu nie..ada hati nk bolot sume heh...nk taraf sama rata dgn bngsa melayu konon.....Bos aku slalu ckp yg cina nie tgk melayu semua dah papa kedana baru diaorg pueh ati....kalo bos aku ada kat situ..mmg kene dah si apek n si bangla tu di basuh nye...so korang (yg membaca blog aku nie...) b'hati2 la sentiasa ye dgn 'wayang orang cina' nie.....

No comments: