Sunday, November 22, 2009

CINTA PERTAMA....

Entah mengapa malam ini 'si dia' berbicara ttg pertemuan pertama kami pada 31 Disember 2006. Pelik, tapi aku menyukainya. Itu yang aku harap2 kan kerana 'si dia' mmg berat mulut utk memulakan bicara, sehingga aku selalu merasakan yang aku hidup bersendirian.

Rupa2 nya, aku bukan la wanita pertama yang di dambakan untuk menjadi suri hati nya selepas perpisahan itu. Ada 2 wanita yang telah dirisik oleh nya; yang pertama dan yang kedua dirisik oleh keluarga nya. Kalau lah jodoh mereka dipanjangkan oleh Allah, tak merasa la aku kawin hingga ke saat ini. Dengan terbongkarnya rahsia nie, hati ku semakin kuat mengatakan bahawa 'si dia' adalah jodoh dan Anugerah Terbaik dari Allah untuk diri ku. Aku semakin bersyukur dengan anugerah ini.

Dalam pada itu, kami juga tidak terlepas membicarakan ttg mengharapkan kehadiran zuriat dalam hidup kami berdua secepat mungkin. Hati ku sayu bila mendengar 'si dia' berkata; "Abang terlalu rindu untuk ada anak". Ketika itu, luruh hati dan air mata ku kerana aku tahu bagaimana rasa nya hati bila kita dalam situasi..'something missing..'. Itu la yang sebenarnya perasaan 'si dia'. Walaupun 'si dia' terlalu sayang kan aku dan aku juga terlalu sayangkan 'si dia', kami tetap inginkan seorang zuriat yang mampu menceriakan rumah dan hati kami berdua. Entah mengapa aku terlalu emosional ttg hal ini & bila aku dan 'si dia' sering membicarakan hal yang belum jadi kenyataan nie, hati ku terlalu sayu hingga menitiskan air mata. Aku cemburu dgn kawan2 ku yang masing2 telah ada anak bila berumahtangga. Mak aku juga selalu ingatkan aku supaya cepat2 ada anak,walaupun seorang; supaya rumah kami ceria & hidup lebih bermakna.

Tetapi apakan daya jika semua itu berada dalam gengaman Allah. Aku dan 'si dia' cuma mampu berdoa dan memanjatkan hajat kami ke hadrat Ilahi.

No comments: